« 統計ダッシュボード、公開、5/12、総務省! | Main | ウェルシアvsマツモトキヨシH、本決算比較! »

May 16, 2017

Aldi vs Wal-Mart、Price Warsスタート!

Exclusive: Aldi raises stakes in U.S. price war with Wal-Mart:
・German grocery chain Aldi Inc is trying to beat the world's biggest retailer at its own game: low prices.
・Already with 1,600 U.S. stores, Aldi’s internal studies show its prices are 21 percent lower than its lowest-priced rivals, including Wal-Mart Stores Inc (WMT.N), according to Chief Executive Jason Hart. He plans to maintain that gap going forward.

Price Wars:
・Aldi's growth potential has competitors taking notice. Reuters reported in February that Wal-Mart is running price tests in 11 states, pushing vendors to undercut Aldi and other rivals by 15 percent and is expected to spend about $6 billion to regain its title as the low-price leader.
・Basket Price:Aldi vs Wal-Mart
・34.08vs31.67(7.1%)、36.09vs32.36(10.3%)、33.58vs31.69(5.6%)、35.46vs32.48(8.4%)、35.88vs33.01(8.0%)
・Tomatoes:0.99-1.99vs1.14、Bnanas:0.44vs0.47-0.59、Whole milk:1.00-2.30vs1.08-2.10、Butter:2.68-2.89vs2.88、Coca Cola:1.58vs1.56、Peanut butter:2.99vs2.23、Large eggs:0.58-0.79vs0.78-1.08、Ground beef:2.79vs2.63-2.78、Pasta:1.45vs1.33、Pasta sauce:1.19vs1.06、Toilet paper:4.49-5.79vs4.26-4.72、Paper towel:4.99vs3.88、Crest toothpaste:3.42vs3.42-3.49、Chicken breast:2.29vs1.99、Dishwashing detergent:2.49vs2.56
・Aldi and Wal-Mart do no break out the figures, but analysts including Mushkin and Flickinger say Aldi carries about 1,200 stock keeping units (SKUs) or type of products, 90 percent of which are private label. Wal-Mart stocks about 30,000-40,000 SKU's of products similar to ones Aldi sells, and only 30 percent of that are private labels.

STEPPING UP THE GAME:
・At a recent visit to an Aldi store in Wheaton, Illinois Reuters found newer-looking shelves, wider aisles and brighter lighting than a typical Aldi store. There was also a bigger assortment of fresh, organic, gluten-free products and antibiotic-free meats versus what it stocked earlier - categories Aldi said is growing the most rapidly at its stores.
・Aldi has also opened stores close to Wal-Mart's supercenters to benefit from its budget-conscious shoppers. Its total store count of 2,000 stores by the end of next year will be about 42 percent of Wal-Mart's U.S. store base.

PI研のコメント:
・5/11、ロイターの独占記事、「Exclusive: Aldi raises stakes in U.S. price war with Wal-Mart」が公開されました。Aldi特集ともいえる記事内容であり、今のアメリカを知り、そして、数年後のアメリカを占う上で参考になる記事といえます。特に、ウォルマートが 「the low-price leader」の座をかけて、5つの地区で15%以上の価格差をAldiを含むライバル企業につけるための価格競争を挑んでいるとのことで、その独自調査をロイターが実施し、その結果を掲載しています。バスケット金額では残念ながら15%の差がついた地区はなく、ウォルマートの方が低い金額ですが、その差は5%から10%の差であり、思ったほど価格差はないといえます。また、その中身、15品の詳細も掲載されていますが、約半分はAldiの方が下をくぐっており、この時点でウォルマートが「the low-price leader」の地位を維持できているかは微妙といえます。また、Aldiとウォルマートの距離ですが、平均5分以内であり、明らかにAldiがウォルマートにPrice Warsを意図的に仕掛けているといえます。これができるのも、「Aldi carries about 1,200 stock keeping units (SKUs) or type of products, 90 percent of which are private label.」まるで、ホールフーズとトレーダージョーズの関係を彷彿とさせる戦略といえます。さらに、ここ最近は「There was also a bigger assortment of fresh, organic, gluten-free products and antibiotic-free meats versus、・・」とのことで、ますますトレイダージョーズ そのものともいえ、生鮮、オーガニック等の強化に入っているとのとです。Aldi、今後、「Its total store count of 2,000 stores by the end of next year will be about 42 percent of Wal-Mart's U.S. store base.」とのこと、いわゆるカットスローコンペティーションのスタートといえます。数年後のアメリアがどうなっているか、全く想像できない世界となっている気がします。

━━━━━━ お知らせ! ━━━━━━━━━━━━
 1.NEW! 隔週、ID-POS分析の連載、DRM オンライン、第12回、5/15!
 2.週間!食品スーパーマーケット最新情報:まぐまぐ
 3.facebookに「食品スーパーマーケット最新情報」グループ創設655人!
 4.2016年度版、食品スーパー・ドラックストア財務3表連環分析、リリース!
  *現在Vol.3、ご要望を取り入れ、すばやく改定:お申し込みはこちら
  *食品スーパー・ドラックストア、全上場企業約100社を対象!
  *過去5年間を(ドラックストア3年)、エクセルで自由自在に分析!

May 16, 2017 |

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/62283/65275360

Listed below are links to weblogs that reference Aldi vs Wal-Mart、Price Warsスタート!:

Comments

Post a comment