« 食品スーパー、今、アメリカで何が起きているか? | Main | 産業革新機構(INCJ)、小売関連IT企業へ出資! »

May 08, 2017

ダンハンビー、YouTubeチャンネル、スタート!

Case Study: Driving Category Uplift and Sales with Bel UK and Tesco :555回: 2016/01/27 に公開
・We collaborated with Tesco and Bel UK to help build a promotional plan for the snacking cheese category that met customer needs while also growing the category. (Spoiler: It worked really well.)

Customer-first pricing and promotion from dunnhumby:1333回:2016/01/14 に公開
We’re not like the other pricing people. Our plans begin with the perspective that, behind every purchase, there's a person. You have to understand that person's unique wants and needs in order to make the best pricing and promotional decisions to strengthen his or her perception of value and earn their lasting loyalty. Our expert consultants know what it takes to get your price and promotions performance to the next level, and our powerful software can help you make quick, strategic decisions along the way.

The power of two:1355回
Clive and Edwina, founders of dunnhumby, share their views on 'the power of two'.

The art of customer science :427回:2016/09/13 に公開
Knowing your customer has been a retail mantra for as long as retailing has existed. But as technology has evolved, so has the customer journey. There’s a big difference between knowing your customer and enhancing their shopping experiences. Cue, customer science – using customer data smartly to find and apply insights that create better customer experiences.

Using data to drive customer loyalty | Dunnhumby:4,672 回
Simon Hay, Chief Executive of Dunnhumby looks at how data can be used to better understand the consumer and inform marketing strategies at Smart Metering Forum 2011. This is an annual event - visit the website: http://marketforce.eu.com/events/ener..

life in a dunnhumby day:4584回
Inspired by the YouTube film Life in a Day, on Thursday 19 January 2012 dunnhumby employees were asked to film their day and answer three questions.

PI研のコメント:
・ダンハンビーのYouTubeチャンネルが、2017年1月にスタートしました。現在、登録者は273 人、78本の動画がYouTubeに公開されています。全視聴回数は70,659回、人気のあるもので約5,000回、ここ最近のものでは数10回という視聴状況です。会社のプロモーションが大半ですが、興味深い動画もあります。特に、「The power of two」は必見であり、Clive and Edwina、創業者、ご夫婦の2ショットの動画であり、まさに二人三脚で、ダンハンビーの創業した当時の状況が垣間見れ、感慨深いものがあります。「Using data to drive customer loyalty」は、現在のCEO、Simon Hay氏の講演内容であり、プレゼンの資料が特に参考になります。また、「Case Study: Driving Category Uplift and Sales with Bel UK and Tesco」は、テスコでの the snacking cheese の事例が紹介されており、2016/01/27公開ですので、最新の事例として参考になります。これまでダンハンビー関連はHP、ニュースリリースでの情報が主でしたが、このように動画が加わったことにより、より、深く、企業、特に、事業に携わっている人の考え方、仕事ぶりがわかります。ここに上げた事例以外にも興味深い動画がたくさんありますので、必見です。

━━━━━━ お知らせ! ━━━━━━━━━━━━
 1.NEW! 隔週、ID-POS分析の連載、DRM オンライン、第11回、5/1!
 2.週間!食品スーパーマーケット最新情報:まぐまぐ
 3.facebookに「食品スーパーマーケット最新情報」グループ創設655人!
 4.2016年度版、食品スーパー・ドラックストア財務3表連環分析、リリース!
  *現在Vol.3、ご要望を取り入れ、すばやく改定:お申し込みはこちら
  *食品スーパー・ドラックストア、全上場企業約100社を対象!
  *過去5年間を(ドラックストア3年)、エクセルで自由自在に分析!

May 8, 2017 |

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/62283/65238729

Listed below are links to weblogs that reference ダンハンビー、YouTubeチャンネル、スタート!:

Comments

Post a comment