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June 26, 2017

facebook、ミッションを変更、つなげるから深めるへ!

Our First Communities Summit and New Tools For Group Admins:
・facebook newsroom:6/22
・He also announced a new mission for Facebook that will guide our work over the next decade: Give people the power to build community and bring the world closer together.
・Mark Zuckerberg:
・I believe the most important thing we can do is work to bring people closer together. It's so important that we're changing Facebook's whole mission to take this on.
・For the past decade, we've focused on making the world more open and connected. We're not done yet and we will continue working to give people a voice and help people connect. But even as we make progress, our society is still divided. So now I believe we have a responsibility to do even more. It's not enough to simply connect the world; we must also work to bring the world closer together.
・We need to give people a voice to get a diversity of opinions out there, but we also need to build enough common ground so we can all make progress together. We need to stay connected with people we already know and care about, but we also need to meet new people with new perspectives. We need support from family and friends, but we also need to build communities to support us as well.
・Our new mission will continue our path and set our course for the next decade.
・The idea for our mission is: "bring the world closer together".
・The full mission statement is: "give people the power to build community and bring the world closer together". This reflects that we will not accomplish this mission ourselves, but by empowering people around the world to build communities and bring people together.

フェイスブック、モットー「世界をつなげる」を変更:
・THE WALL STREET JOURNAL:6/23
・米 フェイスブック は22日、同社の今後10年間の焦点が、人々に「地域社会を構築する力」を与え、「世界を一体に近づける」ことだと発表した。これまで掲げてきた「世界をつなげる」というモットーから変更した。
・フェイスブックのマーク・ザッカーバーグ最高経営責任者(CEO)は、同社サイト上でも特に大きなグループの代表者約300人をシカゴに集めたイベントで、この新たなミッションを明らかにした。

フェイスブック、社是を変更 「世界の絆強める」:
・日本経済新聞:6/23
・世界を「つなげる」から「絆を強める」へ――。米フェイスブックのマーク・ザッカーバーグ最高経営責任者(CEO)は22日、新たな社是を公表した。昨年の米大統領選などで表面化した現実社会の分断を問題視。利用者が20億人に迫る世界最大の交流サイト(SNS)として、より主体的な役割を果たす決意を込めた。

PI研のコメント:
・facebookが6/22、ミッションの変更を発表しました。ザッカーバーグ氏自身がfacebookのグループ管理者数百人を集めたイベントで公表し、その後、自身のFacebookでもその趣旨を解説しています。これまでのミッションは 「making the world more open and connected」であり、つなげるがキーポイントであったといえます。それが、「give people the power to build community and bring the world closer together」、コミュニティーを重視した深めるに大きく舵をきったといえます。また、そのために、Group Insights、Membership request filtering、Removed member clean-up、Scheduled posts、Group to group linkingなどのグループ管理のサポート機能の充実を公表しており、facebookの方向性が大きく変わる可能性があるといえます。これまでもfacebookが他のSNSと比べ強化してこなかった面といえ、facebookも転換期に入ったといえます。facebookは見方を変えればID-POS分析の商品が直接、人となったともいえますので、ID-POS分析そのものが成立することになりますが、その視点でいえば、Z顧客からリピート、それもA顧客重視に戦略展開したともいえますので、新規顧客獲得が限界にきたことにより、経営の視点がリピート、それも、重点顧客に視点が移ったともとれます。そのキーポイントがグループ機能であり、このグループを強力にサポートすることがリピートにつながり、経営の安定に寄与するとの判断かと思います。実際、これまでfacebookのグループ機能は弱かったといえ、そこに経営資源を割いてこなかった面もあり、今回のザッカーバーグ氏の決断により、大きく変わる可能性があるといえます。その意味でfacebookも第2ステージに入ったといえ、今後、今回公表された機能に加え、どのような機能が追加されるのか、その動向に注目です。早速、食品スーパーマーケット最新情報のfacebookグループでも新機能をいろいろ試してみたいと思います。

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June 26, 2017 |

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