« 改正個人情報保護法 緊急対策セミナー、終了、7/18! | Main | アマゾンが日本のデフレを助長、イオン、日銀? »

July 20, 2017

We do the prep. You be the chef、Amazon、商標登録!

Amazon files meal-kits trademark, treading on Blue Apron's turf:
・CNBC:7/17
・Amazon has registered a U.S. trademark for a service described as: "We do the prep. You be the chef."
This latest ambition by Amazon could threaten meal-kits provider Blue Apron, which has seen its stock tumble on the heels of its IPO.
・Blue Apron today holds the title as the largest meal-kit provider in the U.S., followed by German-based HelloFresh

Trademarks show Amazon has sights on meal-kits, “single cow burgers” and other fast food options:
・techcrunch:7/17
・Amazon has made no secret of its ambitions to expand into more fresh food services, from its own, homegrown efforts like AmazonFresh for groceries (first launched in 2013) and Amazon Restaurants for restaurant delivery (first launched in 2014), through to its most recent plan to acquire Whole Foods for $13.7 billion. In fact, the company has its sights set on a number of other culinary areas, such as the development of its own farm-to-table products, Blue Apron-style meal kits, and other food fixes to help it better tap the $800 billion grocery opportunity.
・Amazon this month filed a trademark (serial number 87517760) for “We do the prep. You be the chef,” which relates to a meal-kit service similar to the kind offered by Blue Apron and others.

Wagyu Single Cow Burger (2 – 8oz. Patties), 1 lb:
・Amazon Fresh: About the product
・Exclusive to AmazonFresh.
・High-quality American Wagyu beef.
・A blend of premium cuts including brisket, skirt steak, and flat iron.
・Raised on a ranch in California.
・80% lean / 20% fat. Previously frozen to preserve freshness. Arrives to you ready-to-cook.

PI研のコメント(facebook):
・アマゾンが「We do the prep. You be the chef」の商標登録を取得、本格的にキット惣菜市場に進出する意向です。すでに、この市場のアメリカでのトッププレイヤ―であるBlue Apronの株価が下がっており、投資家はアマゾンの動きに注目しているといえます。アマゾンはこれまでもAmazon Fresh 、Amazon Restaurants、そして、Whole FoodsへのM&Aと食品分野への参入を試みてきましたが、この「We do the prep. You be the chef」により、その戦略商品がキット惣菜にあることが鮮明になったといえます。今後、アマゾンの食品における商品構成が大きく変わり、AmazonFresh 、Amazon Restaurants、そして、Whole Foodsの中でこの種の様々な商品開発がなされ、本格的な販売体制が築かれると予想されます。参考に、techcrunchの記事の中でも言及され、すでに販売されている「Wagyu Single Cow Burger」を取り上げましたが、 Exclusive to Amazon Fresh、アマゾンフレッシュ限定で、80% lean / 20% fat.と健康志向を前面に出した和牛のハンバーガーキットであり、このような感じで、様々な「We do the prep. You be the chef」商品が開発されてゆくと思われます。いずれ、日本でも商標登録がなされ、本格的な展開がはじまるといえ、今後、食品スーパー、コンビニとアマゾンとが、この市場を巡って顧客争奪戦に突入するのではないかと思います。今回の商標登録、「We do the prep. You be the chef」は、アマゾンの食品市場攻略の世界戦略が明確になりつつある出来事といえ、今後の動向に注目です。

続きは、・・:https://twitter.com/PurchaseTW

━━━━━━ お知らせ! ━━━━━━━━━━━━
 1.NEW! 隔週、ID-POS分析の連載、DRM オンライン、第13回、5/29!
 2.週間!食品スーパーマーケット最新情報:まぐまぐ
 3.facebookに「食品スーパーマーケット最新情報」グループ創設700人!
 4.2016年度版、食品スーパー・ドラックストア財務3表連環分析、リリース!
  *現在Vol.3、ご要望を取り入れ、すばやく改定:お申し込みはこちら
  *食品スーパー・ドラックストア、全上場企業約100社を対象!
  *過去5年間を(ドラックストア3年)、エクセルで自由自在に分析!

July 20, 2017 |

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/62283/65551607

Listed below are links to weblogs that reference We do the prep. You be the chef、Amazon、商標登録!:

Comments

Post a comment