« トライアル、AIシフト鮮明! | Main | オーケーで実証実験、日本でも棚スキャンロボット! »

May 24, 2018

ホールフーズマーケット+プライム、スタート!

Amazon Serves Up New Benefit for Prime Members at Whole Foods Market:
・wholefoodsmarket:5/15
・Prime members receive an additional 10 percent off hundreds of sale items throughout the store, plus deep discounts on select popular products; New savings available exclusively to Prime members across Whole Foods Market stores in Florida, and rolling out to all stores nationwide starting this summer
・SEATTLE & AUSTIN, Texas (May 16, 2018) – Prime members now save more at Whole Foods Market. Starting today, members get an additional 10 percent off sale items, typically hundreds of products throughout the store, plus weekly deep discounts on select best-selling items. These savings are currently available in all stores across Florida and will expand to all Whole Foods Market and Whole Foods Market 365 stores nationwide starting this summer. Exclusive savings at Whole Foods Market join the unparalleled combination of benefits for Prime members in the U.S., including unlimited fast, free shipping and great entertainment. Prime members will receive these exclusive deals and savings by scanning their Whole Foods Market app at checkout – download the app and learn more at amazon.com/primesavings.
・Sustainably-sourced, wild-caught halibut steaks: $9.99/lb., save $10/lb.
・Organic strawberries: 1 lb. for $2.99, save $2
・Cold brew coffee at Allegro coffee bars: 50% off 16 oz.
・KIND granola: 11 oz. bag 2/$6
・365 Everyday Value sparkling water: 12-pack case buy one, get one free
・Magic Mushroom Powder: 50% off
・Plus, an additional 10% off hundreds of sale items throughout the store

米ホールフーズ、アマゾン有料会員向け割引を開始:
・日本経済新聞:5/17
・【ニューヨーク=平野麻理子】アマゾン・ドット・コム傘下の米高級スーパー、ホールフーズ・マーケットは16日、アマゾンの有料会員向けの割引を始めると発表した。店頭のセール商品をさらに1割値引きするほか、週替わりで人気商品を会員にだけ割引する。会費を2割値上げした代わりに特典を増やし、会員の獲得やつなぎ留めにつなげる考えだ。

PI研のコメント(facebook):
・Amazonが5/15、ホールフーズマーケット+プライム、新たな企画をスタートしました。Amazonのプライム会員がホールフーズマーケットで買い物をする際、10% offの特別価格対応の商品を数100品訴求する企画です。ホールフーズマーケットのホームページを見ると、この企画が売場で実現されている写真が掲載され、企画の説明もyoutubeで公開されています。それを見ると、統一された黄色の半円形のPOPにextra10%の黒文字が浮かび上がった訴求がいたるところになされており、ホールフーズマーケットで買い物される消費者の関心を強く引く演出となっています。プライム会員はアメリカではここ最近、2割の値上げがなされており、日本経済新聞では、「特典を増やし、会員の獲得やつなぎ留めにつなげる考え」との記事がありますが、まさに、ネットからリアル、リアルからネットの相互送客を促すことにもなり、Amazonにとっては一石二鳥の企画ともとれます。恐らく、これはまだはじまったばかりの新たな企画と思われ、今後、これに続く、様々な企画が開発されてくると思われます。リアル店舗、ホールフーズマーケットを傘下に入れたAmazon、この企画がどう進化してゆくのか、そして、次にどのような新たな企画を打ち出すのか、その動向に注目です。

続きは、・・:https://twitter.com/PurchaseTW

━━━━━━ お知らせ! ━━━━━━━━━━━━
 1.2018年度版、現在集計中!
  *2017年度版、食品スーパー・ドラッグストア財務3表連環分析
  *現在Vol.1:お申し込みはこちら
  *食品スーパー・ドラッグストア、全上場企業約100社を対象!
  *過去8年間を(ドラッグストア6年)、エクセルで自由自在に分析!
      *分析事例:eラーニングで公開
 2.週間!食品スーパーマーケット最新情報:まぐまぐ
 3.facebookに「食品スーパーマーケット最新情報」グループ創設750人!とです。

May 24, 2018 |

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/62283/66749201

Listed below are links to weblogs that reference ホールフーズマーケット+プライム、スタート!:

Comments

Post a comment