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January 12, 2019

ダンハンビー、小売業ランキング2019、公表!

dunnhumby Retailer Preference Index 2019: Grocery Edition:
・dunnhumby:1/9
・In dunnhumby’s second annual Retailer Preference Index (RPI) study, a comprehensive nationwide study, we re-examine the evolving US grocery landscape to help retailers navigate an increasingly fragmented market where shoppers are, on average, shopping at four grocery stores per month and regularly buying groceries from at least three other channels. The study focuses on the following questions:
・Our study is different because it quantifies the preference driver importance based on a combination of a banner’s emotional connection and financial performance. The emotional connection was captured through a 15-minute online survey across 7,000 US households about how customers think and feel about 56 US grocery retailers.
・Acme、Albertsons、Aldi、Amazon、Big Y Foods、Bi-Lo、BJs Wholesale、Brookshires、Costco、Food City、Food Lion、Food4Less/Foods Co.、Fred Meyer、Frys Food Stores、Giant Eagle、Giant Foods、Hannaford、Harris Teeter、H-E-B、Hy-VeeIngles Markets、Jewel-Osco、King Soopers、Kroger、Lidl、Lowes Foods、Market Basket、Meijer、Peapod、Price Chopper、Publix、Raley’s、Ralphs、Safeway、Sam’s Club、Save Mart、Schnucks、Shaws/Star Market、ShopRite、Smart & FinalSmiths、Sprouts Farmers、Market、Stater Bros、Stop & Shop、Supervalu、Target、The Fresh Market、Tops、Trader Joes、Vons、Walmart、Walmart Neighborhood、Wegmans、Weis Markets、WinCo、Winn-Dixie

Trader Joe’s, Costco, Amazon Lead Dunnhumby Retail Rankings:
・GROCERY BUSINESS:1/8
・Thirteen U.S. retail food banners—many representing so-called “alternative formats” to traditional U.S. supermarkets—scored in the top quartile of Dunnhumby’s annual Retailer Preference Index (RPI), which examines companies based on consumer perceptions in seven drivers of customer preference.
・For the second straight year, Trader Joe’s took the top spot in Dunnhumby’s RPI rankings, followed by Costco Wholesale (No. 2), Amazon (No. 3), H-E-B (No. 4), Wegmans Food Markets (No.5), Market Basket (No. 6), Sam’s Club (No. 7), Sprouts Farmers Markets (No. 8), WinCo Foods (No. 9), Walmart (No. 10), Aldi (No. 11), Peapod (No. 12) and The Fresh Market (No. 13).

PI研のコメント(facebook):
・ダンハンビーが1/9、恒例のRetailer Preference Index (RPI)、2019を公表しました。ダンハンビーが全米の主婦7000人へのネットアンケート調査と財務等の公開データをクロス分析し、独自にランキングを作成したものです。対象企業は、Acme、Albertsons、Aldi、Amazon、Big Y Foods、Bi-Lo、BJs Wholesale、Brookshires、Costco、Food City、Food Lion等、55社(バナー)です。この中からベスト13社が公表され、トップはTrader Joe’sです。No.2はCostco Wholesale、No.3はAmazonとなりました。以下、H-E-B (No. 4), Wegmans Food Markets (No.5), Market Basket (No. 6), Sam’s Club (No. 7), Sprouts Farmers Markets (No. 8), WinCo Foods (No. 9), Walmart (No. 10), Aldi (No. 11), Peapod (No. 12) and The Fresh Market (No. 13)となります。ちなみに、評価のポイントは分析結果から、Price and Quality Matter Most、すなわち、価格と品質、このバランスが重要とのことです。そのベストバランスがTrader Joe’sとのことですので、改めて、Trader Joe’sの評価の高さが浮き彫りになったといえます。ダンハンビー、昨年、日本に本格進出したことでもあり、是非、日本でも同様な調査を実施し、ランキングを公表して欲しいところです。

続きは、・・:https://twitter.com/PurchaseTW

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January 12, 2019 |

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