« H-E-B、400 stores in Texas and Mexico、創業1904年! | Main | AI入門セミナー、AI棚割り分析、終了! »

January 15, 2020

マイクロソフト、ダンハンビー、業務提携!

Microsoft forms global strategic partnership with customer data science experts dunnhumby to transform retail sector:
・Microsoft:1/9
・As part of the partnership, dunnhumby will move its widely-used customer insights products to Azure, Microsoft’s cloud platform, giving retailers and suppliers instant and secure access to dunnhumby’s customer data science tools. Because Azure can handle vast amounts of information securely and can cope with large spikes in demand, the partnership will enable more retailers and their suppliers to gain deep shopper and business insights, better understand their customers’ needs and preferences and improve collaboration.
(ダンハンビーの顧客分析サービスをアジュールに移行)

・dunnhumby works with companies including Tesco, Meijer, Unilever and McDonald’s, using data science to help them deliver better shopping experiences for their customers. Retailers and suppliers are using machine learning and analytics to make better and quicker decisions that improve product promotions, assortment, development, acquisitions and retention.
(テスコ、マイヤー、ユニリーバー、マクドナルドでは、ダンハンビーが提供する機械学習や分析サービスを活用)

・dunnhumby analyses more than 395 million shopper baskets and nine billion data records every week so thousands of brands and suppliers in the grocery and drug sectors can understand how each of their individual products is performing with different types of shoppers. Combining dunnhumby’s tools, such as Shop on Lab, with the Azure cloud platform will allow many more retailers and suppliers to share critical insights into their businesses. The processing power of Azure and the machine learning data science of dunnhumby can offer the right insights at the right time, so action can be taken quickly to support improved company performance, new trends and innovation, brand switching and loyalty.
(ダンハンビーは3億9500万件の顧客データと90億件のレコードデータを毎週分析。ここにアジュールとダンハンビーの機械学習が融合することにより、強力なクライアントへの支援が実現))

・“This partnership will empower more retailers and brands across the globe to more effectively compete in this expansive yet turbulent industry,” said Guillaume Bacuvier, Chief Executive of dunnhumby. “By providing access to our science and technology via Azure – the most secure cloud platform, favoured by many retailers today – our goal is to fundamentally change the way data is used in retail and completely democratise the use of customer data science across the retail industry.”
(今回の業務提携が流通業界の変革をもたらす)

・Clare Barclay, Chief Operating Officer at Microsoft UK, said: “Retailers sit on vast amounts of data but often struggle to create meaningful insights for themselves or their suppliers. Through this strategic partnership, retailers across the globe will benefit from the powerful intelligence that dunnhumby delivers through its market-leading tools with the scale, security and speed-to-market that has become synonymous with the Azure platform.”
(アジュールとダンハンビーのインテリジェンスの組み合わせが、ビジネスを安全に、しかもそのスピードを加速させる)

PI研のコメント(facebook)
・ マイクロソフトとダンハンビーが1/9、業務提携を公表しました。マイクロソフトの1/9のニュースリリースでは、「Microsoft forms global strategic partnership with customer data science experts dunnhumby to transform retail sector」との見出しで、内容を公表しています。ポイントは、「The processing power of Azure and the machine learning data science of dunnhumby 」、マイクロソフトのクラウド、アジュールにダンハンビーの機械学習の顧客データ分析技術を融合し、流通業界への新たなサービスを提供するというものです。これまで、流通業へのクラウド導入は、どちらかというとAWSが先行していたといえますが、マイクロソフトのクラウド、アジュールにダンハンビーが本格的に支援体制を構築することで、今後、両社の激しい競争が本格化するといえます。結果、流通業界もクラウドとデータ分析、特に、ダンハンビーも取り組んでいる機械学習を活用しての次世代型分析が本格化するといえます。ダンハンビーはすでに、小売業、メーカー等、大手企業をクライアントにしていますので、これらのデータがアジュールで活用されることになり、さらに、両社が協働で新規クライアント獲得に入りますので、業界全体がクラウドへのデータ移行が動きはじめるといえます。流通業界のデータ分析もいよいよ新たな時代に入るといえ、今後のマイクロソフト、ダンハンビーの動向に注目です。

続きは、・・:https://twitter.com/PurchaseTW #microsoft 

━━━━━━ お知らせ! ━━━━━━━━━━━━━━━
 1.New!AI入門セミナー:1/14/2020
 2.Slack開設、「AI棚割り分析」 
 3.週間!食品スーパーマーケット最新情報:まぐまぐ
 4.facebookに「食品スーパーマーケット最新情報」グループ創設_1,070人

January 15, 2020 |

Comments

Post a comment