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March 27, 2020

イギリス、アズダ、対新型コロナウイルス対策を公表!

Steps we have taken in response to the Coronavirus outbreak:
(コロナウイルスの発生に対応して私たちが取った措置:googole翻訳)
・Asda(アズダ):3/24
・We want to keep you fully informed of everything we’re doing to protect you and our colleagues in response to the spread of Coronavirus.
(コロナウイルスの蔓延に対応するために、私たちがあなたと私たちの同僚を保護するために行っているすべてのことを十分に知らせておきたいと思います。)We are staying close to the government on the latest information and advice to ensure we are doing the right thing for both you and our colleagues.
(私たちはあなたと私たちの同僚の両方のために正しいことをしていることを確実にするために、最新の情報とアドバイスに関して政府の近くにいます。)

How we’re implementing social distancing in our stores to keep you and our colleagues safe:
(あなたと私たちの同僚を安全に保つために、私たちの店でどのように社会的距離をとっていますか)
・It is vital that we implement measures in our stores which will help keep you and our colleagues safe and to ensure they maintain social distancing requirements. Although these measures will drastically change how people shop in our stores, this is the right thing for us to do to help limit the spread of infection.
(私たちが店舗で施策を実施することは、あなたと私たちの同僚を安全に保ち、彼らが社会的距離の要件を維持することを保証するのに役立つことが重要です。これらの措置は、人々が私たちの店で買い物をする方法を劇的に変えますが、これは、感染の拡大を制限するのを助けるために私たちが行うべき正しいことです。)
・If you need to visit our stores, from tomorrow (Wednesday) you will see colleagues at the doors to maintain safe customer numbers to help with social distancing, and there will be additional hand sanitiser available when entering and leaving. There will also be clear signage, directional barriers and floor markings to help you move around our store easily and maintain a 2-metre distance from other customers and our colleagues.
(当店を訪問する必要がある場合は、明日(水)から、ドアに同僚が安全な顧客番号を維持し、社会的な距離を保つのを助けます。また、出入り時に追加の手指消毒剤が用意されます。また、明確な標識、方向性バリア、フロアマーキングがあり、店舗内を簡単に移動でき、他の顧客や同僚から2メートルの距離を保つことができます。)
・We’re asking customers to only touch items they intend to purchase and to use cashless payment wherever they can to minimise contact. To make this even easier, as of 1st April, our contactless limit will be increasing to £45.
(購入を意図しているアイテムのみに触れ、連絡をできるだけ少なくするために可能な限りキャッシュレス決済を使用するようお客様にお願いしています。これをさらに簡単にするために、4月1日以降、非接触型の制限は45ポンドに引き上げられます。)
・There will be regular announcements on Asda radio to remind customers of their responsibility to apply social distancing rules whilst they shop, and to help you do this we are closing every other self-checkout till. We are also in the process of installing Perspex screens at our checkouts, pharmacies and service desks to help minimise contact and keep social distancing in place.
(Asdaラジオでは、買い物中に社会的距離ルールを適用する責任を顧客に思い出させるための定期的な発表があり、これを行うために、私たちは他のすべてのセルフチェックアウトを締めくくっています。また、チェックアウト、薬局、サービスデスクにPerspex画面を設置して、連絡を最小限に抑え、社会的な距離を保つことを支援しています。)
・Our colleagues are working extremely hard and under huge pressure, and we are immensely grateful to them. We’re making every effort to protect our colleagues and their health, and are providing additional hand sanitiser and gloves for them, as well as increasing opportunities to step away from the shop floor to wash their hands.
(私たちの同僚は非常に懸命に働いており、大きなプレッシャーの下にあり、私たちは彼らに非常に感謝しています。私たちは、同僚とその健康を守るためにあらゆる努力を払っており、追加の手指消毒剤と手袋を提供しているほか、現場から離れて手を洗う機会を増やしています。)
・In line with Government advice around protecting clinical workers, we are providing our pharmacists and optometrists with face masks, however, this is not something that is being advised for all colleagues. We simply ask that everyone maintains social distancing.
(臨床従事者の保護に関する政府のアドバイスに従い、薬剤師と検眼医にフェイスマスクを提供していますが、これはすべての同僚に助言されているものではありません。私たちは、すべての人が社会的距離を維持することを求めています。)
・Store opening times:
・How we’re working to deliver online shopping:
・Why we’ve introduced product limits:
・How we’re looking after our colleagues:
・How we’re looking after our communities:

PI研のコメント(facebook)
・イギリスのウォルマート傘下のアズダが新型コロナウイルスへの対策を3/24、公表しました。今後の食品スーパー業界がとるべき対策の参考となる内容であり、思い切った政策が目白押しです。アズダはイギリス政府のアドバイスを取り入れ、最新の新型コロナウイルスの情報をもとに、今回の対応策をまとめ、実行に移したとのことです。キーワードは「maintain a 2-metre distance」、2mです。すでに店内のレジカウンター付近には2mのラインが敷かれており、顧客同士、そして、従業員が2m以上の距離をとって買い物するように売場づくりがなされています。写真を見ると、2mラインが明確にひかれているのがわかります。これ以外にも、入店制限、入店チェック、出入り口の制限、衛生チェック、そして、商品購入の際の制限もあり、多岐に及びます。従業員も衛生を徹底、さらに、感染した場合の対応等も公表されています。また、実店舗だけでなく、オンラインも同様な対策が公表されており、企業全体の対応にも配慮しており、徹底した対策といえます。恐らくこれがモデルとなり、本体のウォルマート、関連企業、西友等も今後様々な対策が取られてゆくのではないかと思います。新型コロナウイルス対策、食品スーパーも抜本的な対策をする時期に来たといえ、今後の各社の対応に注目です。

続きは、・・:https://twitter.com/PurchaseTW #asda 

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March 27, 2020 |

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