« ヤマザワ、2014年2月本決算、積極投資! | Main | モバイル、ギター侍、オラクルの隙間時間への挑戦! »

April 25, 2014

ダンハンビー、デジタル広告へ参入、SL社をM&A!

ダンハンビー、Sociomantic Labs GmbHをM&A、4/3
・http://www.dunnhumby.com/dunnhumby-acquires-sociomantic-revolutionise-digital-advertising
・LONDON – dunnhumby Ltd., the world’s leading customer science company and a wholly owned subsidiary of Tesco PLC, today announced the acquisition of Sociomantic Labs GmbH, the Berlin-based global advertising technology firm. Terms of the deal were not disclosed.

Simon Hay, CEO of dunnhumby Ltdのコメント:
“Our strategic priority is to engage consumers and earn their loyalty wherever they shop, in-store and online, with personalized communications that are valuable and meaningful,”
“Applying this approach to make online media a better experience for consumers and marketers is paramount to us. Our observed campaigns to date have shown that increased relevance leads to significantly better engagement and response rates,”
“Doing that at a scale of more than a billion people is unprecedented.”

Sociomantic Labs GmbH:https://www.sociomantic.com/company/
・Sociomantic Labs GmbH is a global leader in programmatic digital advertising solutions. The company employs more than 200 professionals in 16 offices worldwide with over $100 million in revenue in 2013, working with brands in electronics, retail, fashion and travel services in more than 60 markets spanning six continents. Sociomantic’s talent, technology, and experience will immediately expand dunnhumby’s strategic footprint, global reach, and client portfolio.

IT'S TIME TO REVOLUTIONISE DIGITAL ADVERTISING
・http://www.dunnhumby.com/uk/its-time-revolutionise-digital-advertising
・Today we’re taking a big step towards that. For some time we have been watching the work of a Berlin internet start-up called Sociomantic. They are a very talented group of people who have developed ground-breaking online technology, far ahead of what anyone else is doing. We have decided to buy the company because the combination of Sociomantic’s technological capability and dunnhumby’s insight from 430m shoppers worldwide will create a new opportunity to make the online experience a lot better, because for the first time we will be able to make online content personalised for people, based on what they actually like, want and need. It is what we have been doing with loyalty programs and personalised offers for years – done with scale and speed in the digital world.

Sociomantic joins dunnhumby family:
・https://www.sociomantic.com/blog/2014/04/sociomantic-joins-dunnhumby-family/#.U1kVNFV_tIF
・Today, we’re very excited to announce that through the acquisition of Sociomantic by dunnhumby we’ll be able to deliver on the promise of personalized one-to-one marketing at a global scale.
This partnership will help bring smiles to the faces of more than 1 billion consumers around the world by delivering the right message to the right person based on the strength of our combined technologies, data and insights.

参考:campaignlive.co.uk, Thursday, 17 April 2014 08:00AM
・http://www.campaignlive.co.uk/news/1290325/

PI研のコメント:
・ダンハンビーが4/3、デジタル広告の大手、ドイツのSociomantic社へのM&Aを公表しました。ダンハンビーは世界最大のiD付POS分析のマーケティングカンパニーであり、全世界で4億人以上の顧客のiD付POS分析を行っており、年商は約1000億円、テスコの完全子会社です。その4億人の顧客へリアルではなく、ネットを通じてパーソナライズな広告、すなわち、リアルとネットをiD付POS分析し、個人個人への最適な広告を発信する技術をSociomantic社をM&Aすることにより持つことが可能となった訳です。いわば、Googleがネットへ広告を出すのではなく、4億人を要する店舗の顧客1人1人にiD付POS分析を前提にパーソナライズされた広告を出すようなものであり、店舗とネットが広告により、融合された新たなビジネスが誕生するといえます。ダンハンビーのCEO、サイモン・ヘイ氏自身も「IT'S TIME TO REVOLUTIONISE DIGITAL ADVERTISING」といっているように、革命的な新たな広告サービスが生み出される可能性が高いといえます。現在、ダンハンビーは約40%の成長率だそうですが、このM&Aにより、その成長率は加速、今後はメーカー、卸がダンハンビーの大きな収益源となり、約4億人の顧客を基点に数千億円のビジネスに発展するのではないかと思われます。iD付POS分析の新たな可能性を示すものといえ、ダンハンビーの今後の事業展開の動向に注目です。

お知らせ:
1.eラーニングでの iD付POS分析を体感しませんか?
  *無料トライアル版、お申し込みはこちら!
  →Big Data、マーケティング関連のメルマガはじめます、ご登録を!
2.MBQ(マービック)オープン:Big Data、マーケティングポータルサイト!
  →MBQのfacebookはこちら!
3.2013年度版、食品スーパー・ドラックストア財務3表連環分析、vol1、リリース!
  *2014年度版、現在、鋭意制作中!
  *食品スーパー・ドラックストア、全上場企業約100社のP/L、CF、BSを連環分析!
4.週間!食品スーパーマーケット最新情報:まぐまぐ! 
5.facebookに「食品スーパーマーケット最新情報」グループ創設337人こちら

« ヤマザワ、2014年2月本決算、積極投資! | Main | モバイル、ギター侍、オラクルの隙間時間への挑戦! »

Comments

Post a comment

Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.

(Not displayed with comment.)

TrackBack


Listed below are links to weblogs that reference ダンハンビー、デジタル広告へ参入、SL社をM&A!:

« ヤマザワ、2014年2月本決算、積極投資! | Main | モバイル、ギター侍、オラクルの隙間時間への挑戦! »