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June 22, 2014

フレッシュ&イージー、新たなスタート、オーガニック!

Fresh & Easy launches new marketing campaign
・http://supermarketnews.com/marketing/fresh-easy-launches-new-marketing-campaign

ポイント1:
・Fresh & Easy on Thursday unveiled a new marketing campaign positioning the chain as “a new kind of market” built around convenient and affordable healthy food for modern consumers.
 →新たなマーケティングキャンペーン、値頃な健康重視の食品

ポイント2
T・he campaign will include radio, outdoor, digital and social media elements running in all markets and represents the first marketing message since the chain transferred to new ownership in November.
 →ソーシャルメディアを駆使、昨年11月経営権がテスコから新たなオーナーへ移って以来初

ポイント3:
・Officials said the campaign is centered on five “pillars” that differentiate the Fresh & Easy brand from competitors: Affordable organics (including the value priced Wild Oats private brand); “handmade” prepared foods; fresh foods delivered daily; no “unpronounceables” (products with artificial flavors, colors); and a wide range of meal solutions.
 →5つの柱、値頃なオーガニック(ワイルドオーツ社ブランド)、手作り、日配強化、自然食品、ミールソリューション

ポイント4:
・“Our goal with this marketing campaign is to welcome shoppers to see the new Fresh & Easy,” Mike Evans, Fresh & Easy’s head of marketing, said in a statement. “We set out to make our stores and our brand fresher, easier and more relevant to modern consumers who are looking for healthy, convenient options.” Fresh & Easy, with 157 stores in California, Arizona and Nevada was acquired by Yucaipa Cos. in a bankruptcy auction late last year.
・→新生フレッシュ&イージー、157店舗、昨年テスコからYucaipa Cosへ売却以来

・F&EのHP:http://www.freshandeasy.com/
・フェイスブック:https://www.facebook.com/freshandeasy

参考:ロイター:LONDON Tue Sep 10, 2013
・Tesco hands over Fresh & Easy stores to U.S. billionaire Britain's Tesco (TSCO.L) is to lend U.S. billionaire Ron Burkle's Yucaipa investment company 80 million pounds ($126 million) to take the loss-making Fresh & Easy stores off its hands, marking the end of a six-year attempt to crack the U.S.

PI研のコメント:
・昨年、テスコからYucaipa に売却されたフレッシュ&イージーが復活です。カルフォルニアで157店舗からのスタートとなると、スーパーマーケットニュースが伝えています。特に、modern consumersを意識し、オーガニック、自然食品、ミールソリューション、手づくり、日配を重視した商品構成であり、たぶんにホールフーズを意識したコンセプトといえます。いわば、ホールフーズミニのようなイメージであり、都心部のヴェジタリアン等に照準を合わせたといえます。注目は、オーガニックを提供するWild Oats社であり、この会社はオーガニックを手掛ける企業ですが、店舗はホールフーズにM&Aされていますので、新たにオーニックメーカー、問屋としての復活ともいえます。しかも、ウォルマートとも提携しており、今後、オーガニックがホールフーズのみならず、フレッシュ&イージーを含む、様々なチャネルで展開されることになることです。今後、フレッシュ&イージーがどこまで店舗を増やしてゆくかとともに、Wild Oats社の動向にも注目です。

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