« いなげや、2016年3月、第1四半期、食品スーパー苦戦! | Main | アクシアル リテイリング、第1四半期、株価急騰! »

August 08, 2015

ダンハンビーUSA、医療分野に本格参入!

Dunnhumby leaps into health care:7/28
・https://www.dunnhumby.com//
・http://www.bizjournals.com/cincinnati/news/2015/07/28/dunnhumby-leaps-into-health-care.html
NEWS:
・Dunnhumby, the Cincinnati-based market research company that helped Kroger Co. learn more about shopper habits in an effort to boost customer loyalty, hopes to do something similar for local hospitals.
・“The health care system is taking on more retail characteristics,” said Patrick Johnson, the health lead at Dunnhumby. “People are doing more shopping and discovery before they make a decision in health care.”
・Dunnhumby can help hospitals understand why people make certain health care decisions, then develop a customer strategy, he said.
・The cost will vary depending on whether a hospital simply wants an analysis of data already on hand or wants Dunnhumby to conduct research or even help develop a loyalty program, he said.
・“Some clients just want us to do heavy lifting on core analytics and customer science, but we will work with clients on that activation component where we do develop those contact strategies and develop a loyalty program, and work with the marketing department to deliver,” he said.
・“We always start with the data,” Johnson said. For example, by analyzing the data in electronic medical records, “we can look at a hospital system and help them understand their consumers and retention over time. ・What are the opportunities and what are some of the leakage points?”

Dunnhumby launches healthcare offer:
・research:7/31
・http://www.research-live.com/news/dunnhumby-launches-healthcare-offer/4013695.article
・US — Customer science company dunnhumby has launched a healthcare offer, dunnhumby Health.
・Dunnhumby Health is intended to enable healthcare institutions in the US to leverage patient data to build loyalty, improve people’s health and lower unnecessary costs. More specifically, data will be used to:
  →create content strategies and engagement experiences, including incentives and rewards, to build trust in brands and improve loyalty
  →understand evolving patient preferences
  →anticipate the future of retail healthcare
  →develop personalised communications programmes

dunnhumby Brings Customer Science to the Healthcare Industry to Improve Patient Experiences and Loyalty
・SYS-CON Media, Inc. :7/21
・http://news.sys-con.com/node/3377079
・CINCINNATI, July 21, 2015 /PRNewswire/ -- dunnhumby, the world's leading customer science company, today announced the launch of dunnhumby Health - bringing the industry leading customer science techniques that the company used to transform retail to the U.S. healthcare sector. dunnhumby Health will enable healthcare institutions to deliver more relevant patient and member experiences that build loyalty, improve people's health, and lower unnecessary costs.

PI研のコメント:
・ダンハビーUSAが7/28、アメリカでの医療分野への本格参入を正式に公表しました。これまでダンハンビーは流通業、特に小売業とメーカーへのID-POS分析を活用した経営支援をメインにしてきましたが、ここへきて、新市場として、医療分野への参入を決めたといえます。しかも、その市場はアメリカであり、ちょうど、全米No.1の食品スーパー、クローガーと関係を見直した直後ですので、今後、クローガー以外の食品スーパーを含む、流通業、メーカーへの支援が本格するのではと思われていただけに、意外な戦略転換といえます。ただ、ID-POS分析で培ったノウハウは、商品と顧客の関係から得られるものですので、これを医療サービスと患者に置き換えれば、活用できる範囲は多々あるといえますので、ダンハンビーの新市場としては流通以上に広大な沃野が広がっているといえます。特に、アメリカでは世界でも最先端の医療サービスが提供されていることに加え、「by analyzing the data in electronic medical records,・・」と、電子カルテも普及しており、ここにダンハンビーのID-POS分析がほぼそのまま活かせるといえます。 結果、「to build loyalty, improve people’s health and lower unnecessary costs. 」と、健康増進と不必要なコストカットを支援することにより、病院の患者からのロイヤルティーを強固にすることができるといえます。ID-POS分析、今回、ダンハンビーの今後の動向によっては、日本でも、流通業で構築されつつあるノウハウを医療分野に応用する日も遠くはないのではと思います。

お知らせ:
1.2014年度版、食品スーパー・ドラックストア財務3表連環分析、リリース!
  *食品スーパー・ドラックストア、全上場企業約100社を対象!
  *過去5年間を(ドラックストア3年)、エクセルで自由自在に分析!
2.MBQ(マービック)オープン:Big Data、マーケティング!
  →MBQのfacebookはこちら!
3.週間!食品スーパーマーケット最新情報:まぐまぐ! 
4.facebookに「食品スーパーマーケット最新情報」グループ創設603人!

« いなげや、2016年3月、第1四半期、食品スーパー苦戦! | Main | アクシアル リテイリング、第1四半期、株価急騰! »

Comments

Post a comment

Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.

(Not displayed with comment.)

TrackBack


Listed below are links to weblogs that reference ダンハンビーUSA、医療分野に本格参入!:

« いなげや、2016年3月、第1四半期、食品スーパー苦戦! | Main | アクシアル リテイリング、第1四半期、株価急騰! »