« 商業動態統計速報、2015年10月、インバウンド貢献? | Main | ハローズ、株価異常な値動き、株価3倍! »

December 07, 2015

ダンハンビー創業者、新会社、STARCOUNT設立!

Dunnhumby founders fund predictive analytics venture:
・CBR:November 27 2015
・http://www.cbronline.com/news/big-data/platforms/dunnhumby-founders-fund-predictive-analytics-venture-4739129
・記事抜粋:
・News: Starcount works with social media data, customer data and market data.
・The founders of Dunnhumby are targetting the next generation of customer insights with Starcount.
Clive Humby and Edwina Dunn have raised £5 million to fund Starcount, a company that aims to deliver predictive insights that will help brands to value individual customers.
・The funding comes from a group of private investors that include ex Tesco CEO Sir Terry Leahy.

STARCOUNT:
・http://www.starcount.com/#home
・Uniquely Starcount works with 3 complimentary data sources: your customer data, social media data, and market data, to create a complete customer view. Combined they unveil how customers/audiences spend their time and money - powerful new perspectives.
・OUR TEAM:
・Starcount has new investors and leaders - Edwina Dunn (CEO) and Clive Humby (Chief Data Scientist), the founders of the global data analytics business, dunnhumby.
・dunnhumby helped transform the retail sector, most notably with Tesco in the UK (1995-2011) and Kroger in the USA (from 2004).
・They have now created a team of first class Data Scientists and Software Engineers to bring you the next generation of customer/audience insight and targeting.
・Sir Terry Leahy, Director and Investor in Starcount:
・Starcount is now expanding its understanding of consumers by applying proven approaches - not just to customer data or the rich social network data of stars revealing consumer passions and audience behaviours – but also to powerful third party financial data. By exploring these rare and complimentary data sets, they are able to help companies understand where consumers choose to spend their two most valuable resources - their time and their money.

PI研のコメント:
・ダンハンビーの創業者、Clive Humby氏とEdwina Dunn氏、ご夫妻が新会社、STARCOUNTを立ち上げました。ダンハンビーは、ここ最近まで親会社テスコが売却の方向でしたが、アメリカのクローガーが自らマーケティングカンパニー、84.51。を設立、約500人のダンハンビーの社員も移籍し、事実上、独立したことから企業価値が激減、結果、テスコは売却を断念したようです。この動きに呼応するかのように、ダンハンビーの創業者が「your customer data, social media data, and market data」の3つのビックデータを駆使し、マーケティング支援カンパニーを立ち上げたといえます。ダンハンビーもここ最近はID-POSデータにソーシャルデータを加味したオムニチャネル支援に力を入れていましたが、このSTARCOUNTはさらに内容を充実、資本金も約10億円、加えて、テスコの元CEO、Sir Terry LeahyもDirector and Investor in Starcountとのことです。すでに、ユニリーバー等のクライアントもおり、小売業、メーカーだけでなく、様々な業種へのマーケティング支援を表明していますので、今後、ビッグデータマーケティングカンパニーを目指してゆくものと思われます。今後、STARCOUNTがどのような経営戦略を打ち出すのか、ポスト、ダンハンビーを占う上でも注目です。

お知らせ:
NEW!
1.2015年度版、食品スーパー・ドラックストア財務3表連環分析、リリース、8/17!

  *食品スーパー・ドラックストア、全上場企業約100社を対象!
  *過去5年間を(ドラックストア3年)、エクセルで自由自在に分析!
2.週間!食品スーパーマーケット最新情報:まぐまぐ! 
3.facebookに「食品スーパーマーケット最新情報」グループ創設616人!
4.eラーンング:
  *ID付POSデータ実践活用セミナーがeラーニングになりました!

December 7, 2015 |

TrackBack


Listed below are links to weblogs that reference ダンハンビー創業者、新会社、STARCOUNT設立!:

Comments

Post a comment