ダンハンビー、ホールフーズマーケットと業務提携!
Press Release Details:2/8
Whole Foods Market Selects dunnhumby to Help Lead Customer Driven Merchandise Strategy
・http://investor.wholefoodsmarket.com/investors/press-releases/press-release-details/2017/Whole-Foods-Market-Selects-dunnhumby-to-Help-Lead-Customer-Driven-Merchandise-Strategy/default.aspx
・CHICAGO, IL, February 8, 2017 – dunnhumby, a leading global customer science company, announced today that Whole Foods Market, Inc. (NASDAQ: WFM), the leading natural and organic food retailer, has selected dunnhumby as a strategic partner to evolve Whole Foods Market’s category management and merchandising fueled by customer data and insights.
・dunnhumby is working with Whole Foods Market to apply its customer data models, science, and industry-leading processes to make store-level merchandising decisions based on specific customer needs. Data-driven, customer-led insights will enable Whole Foods Market to create the shopping experiences customers want, helping them find the products, services, brands, sizes, and flavors they are looking for faster and easier. As product choices and preferences change and vary by location, using data to provide customers with the most relevant shopping experience is the best way to satisfy their needs and earn long-term loyalty.
・“dunnhumby has the ability to understand customers and turn that into action,” said Don Clark, global vice president of purchasing for non-perishables at Whole Foods Market. “This partnership allows us to keep innovating our shopping experience for the customer in a way that’s most relevant to them and reflects how they want to shop in each local community.”
・With over 25 years of customer science success for retailers, dunnhumby was chosen for its proven ability to use data and science to delight customers and build loyalty. dunnhumby’s customer-led approach brings the human dimension to merchandising and promotional strategies so Whole Foods Market can provide the relevance customers value.
・“Whole Foods Market is renowned for delighting customers with extraordinary shopping experiences and customer service, which makes them an ideal partner,” said Andrew Hill, managing director for North America at dunnhumby. “We’re thrilled to be working with a retailer as respected and innovative as Whole Foods Market, helping them continue to improve shopping experiences for their loyal and passionate customers.”
dunnhumby:
・https://www.dunnhumby.com/
PI研のコメント:
・2/8、ダンハンビーに新たな動きです。オーガニックの食品スーパー、ホールフーズマーケットとの業務提携をホールフーズ、ダンハンビー両社が同時に公表しました。ダンハンビーは、一昨年まで親会社テスコの不正会計による経営危機のため、身売りの話が持ち上がり、やむなく、クローガーとの資本業務提携を解消、すべての経営資源をクローガーに売却し、一時、アメリカからの撤退も噂されていました。ここへ来て、親会社のテスコも経営危機を乗り切り、ダンハンビーの売却はどうもなくなったようで、アメリカでの新たな動きがこのホールフーズマーケットとの業務提携につながったといえます。クローガーと資本業務提携がある間は、利益相反となることもあり、ホールフーズとの業務提携はできなかったといえますが、今回は晴れて、新たなアメリカでの事業拡大といえます。ダンハンビーにとってはアメリカ市場への新たな展開となり、オーガニック分野においては、対クローガー、対ウォルマートへの対抗策をbuild loyaltyにより、いかに構築するかにあるといえます。すでに、クローガーとの10年以上に及ぶ長い付き合いにより、アメリカ市場、アメリカの顧客は熟知しているといえますので、今後、どのようにホールフーズの売場、商品、そして、顧客との関係が変わってゆくのか、注目です。ちなみに、日本でのダンハンビーの特許はダンハンビーアメリカが深くかかわっていますので、すでに、日本での法人も千代田区に創設しており、今後、日本での展開も活発になるかもしれません。アメリカ同様、日本での動きにも注目です。
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