First Quarter Highlights - Identical Sales without fuel grew 19.0% - Digital sales grew 92% - EPS of $1.52; Adjusted EPS of $1.22
Comments from Chairman and CEO Rodney McMullen "The COVID-19 pandemic and the most recent instances of racial injustice have changed our country in unmistakable ways, not the least of which is the devastating loss of life and livelihood that has affected so many Americans. Kroger remains guided by our purpose and our values. I am proud of our associates who stepped up when we were called to be there for our customers, communities and each other. Our company is proud to stand with our Black associates, customers and communities against racism and for a more just and equitable society. 「COVID-19のパンデミックと人種的不正の最新の例は、紛れもない方法で私たちの国を変えました、それだけでなく、それは多くのアメリカ人に影響を与えた命と生計の壊滅的な損失です。クロガーは私たちの目的と 私たちの顧客、コミュニティ、およびお互いのためにそこにいるようにと呼ばれたときに私たちがステップアップした私たちの仲間を誇りに思っています。私たちは、人種差別に反対し、より公正かつ公平 社会。
Under Restock Kroger, we have made significant investments over the last several years to establish a seamless digital ecosystem, strengthen Our Brands and our personalization capabilities, and to enhance product freshness and quality. These investments helped Kroger deliver improved results in 2019, a strong start to the quarter, and very much came to the forefront as we provided our customers with the fresh food and essentials they have needed during the pandemic. Restock Krogerでは、シームレスなデジタルエコシステムを確立し、ブランドとパーソナライゼーション機能を強化し、製品の鮮度と品質を向上させるために、過去数年間にわたって多大な投資を行ってきました。 これらの投資により、Krogerは2019年に改善された結果を提供し、四半期への強力なスタートを切り、パンデミック時に必要な生鮮食品と必需品をお客様に提供したことで、最前線に立ってきました。
We are proud of our heroic and dedicated associates who are serving our customers when they need us most. As America enters the next phase of the pandemic, we know that our associates will continue to rise to meet the challenge, delivering Fresh for Everyone and helping our customers, communities and America emerge even stronger." 私たちは、私たちが最も必要とするときにお客様にサービスを提供する、勇敢で献身的なアソシエイトを誇りに思っています。 アメリカがパンデミックの次の段階に入ると、アソシエイトは引き続き挑戦に応えて上昇し、すべての人にフレッシュを提供し、お客様、コミュニティ、アメリカがさらに強くなるのを助けます。(google翻訳)
PI研のコメント(facebook): ・AIの解説動画となります。ここ最近取り組んでいるテーマは「ID-POS分析はAIで進化する」ですが、その進化の一環として、今回は「AI仮想クラスターって何?」を取り上げました。前回、AI in ID-POS協働研究フォーラムのAI入門セミナーの最後の講座で少し取り上げたテーマでもありますが、今回は農産全約400品とその購入顧客約1万人のPLSAの分析結果です。AIC、赤池会計基準では5つの仮想クラスターが望ましいという結論がでましたので、5つのAI仮想クラスターをつくってみました。PLSAは商品だけでなく、顧客も同時に、しかも確率的にソフトクラスタリングしてくれますので、興味深い結果がでていると思います。特に、注目はもやしです。リアルの売場ではいっしょに陳列されますが、AIが出した結論は大容量はZ1クラスター、中容量はZ4クラスターと、別々のクラスターとなりました。このようなクラスターは数多く散見されますので、リアルでは実現不可能、まさに、AI仮想クラスターといえます。恐らく、将来は商品DNA、顧客DNAもこのようにAIがつくる時代になるといえ、今後、さらなる研究開発に取り組んでゆこうと思います。